Een ezel op de questa

Vrijdags, gekomen van Gent-city. Fiets overladen met boodschappen, puilen langs alle zakken en mandjes uit. Hoewel het tempo onder "Tergend Traag" valt te categoriseren, fietst uw Boerinneke met de glimlach. Zo eentje van het "Kijkt eens naar mij, ik doe zo'n dingen zonder verpinken" soort. Er werd namenlijk een voorbeeld gesteld. Er werd naar Gent gegaan, boodschappen gedaan én helegans teruggefietst. En dat gebeurde elegant en gezwind. Het doodvermoeide rode hoofd was een gezonde blos, de okselvijvers een dwaling van het oog, het tempo aangenaam. Puur op Wilskracht werden de laatste meters gereden.
Kuddes fietsers zouden in file naar gent sporen, om even gezwind en zonder auto hun commissies huiswaarts te brengen. Tonnen CO2 gingen ons bespaard blijven en een standbeeld van uw Boerinneken, gestroomlijnd op haar bronzen fiets zou opgericht worden.

Tot daar de Questa kwam, en uw Boerinneken verrassend vlot werd voorbijgestoken door een oud heerschap met Bivakmuts op. Nog voor mijn waterig, vermoeid oog (één en al concentratie op de eindmeet, slechts een 500-tal meter verwijderd) hem in het hoekje kreeg, sprak hij me al aan. Van puur verschot reed ik bekans de gracht in. "Ach. Ik durfde al niet zeggen; ge zijt precies nen ezel..." stilte. Blijft even naast mij fietsen, tempo kost hem zichtbaar moeite. "ach, maar er bestaan ook vrouwtjes-ezels zekers? Ewel voila". En met enkele steken fiets BivakBever er vandoor.

En Weg was de Wilskracht.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor zo'n gevallen heb ik mij een Stinger-raketinstallatie in het stuurframe laten installeren.
De snodaard gewoon laten voorbijsteken.
Dan even wachten tot ie zijn plaats rechtsvoor terug heeft ingenomen en aldus mooi in het vizier komt.
Veiligheidspal ontgrendelen en warmtegevoelige sensor instellen.
Even rinkelen met de bel, en dan, net als ie verbaasd omkijkt ....VUUR !

De smeulende resten kunnen risicoloos overfietst worden.

Tom

Cie De Knor en de Bie zei

Strak plan. Is dat via post order te bestellen?